beccasblogg-

Direktlänk till inlägg 19 mars 2014

Det går ändå...

Av Becca - 19 mars 2014 17:54

pengar...

Japp, ett bestående problem i de flestas vardag.

Vissa har den otroliga lyckan och födas med silversked i mun. Jag ska inte ljuga,man blir avundsjuk när man läser om folks svindyra kläder. Men ärligt talat måste man ju vara glad för deras skull?

Ni undrar varför jag inte satsar på en bättre yngre och mer villig häst? Ska inte ljuga här heller, jag blir förbannad och ledsen när jag hör sånt. Arg för att dels så, tror du vi skiter pengar eller? och för vaddåra? Är inte Jocer bra nog? Ledsen för ja, tankar och intresset finns absolut för en yngre och mer villig häst! men med vilka pengar?

Ni undrar varför vi inte glider omkring i fina bilar, eller mer: Renoverar upp hetingarna vi har på gårn'.

Jahaaappp.... Så du tror att vi inte alls har ångest över bilarna eller mopederna/motorcyklarna?! Du tror inte att vi gör djupdykningar i containrar efter bortkastat "skräp"? Här varsågod, du får en käftsmäll gratis!!

men: Det jag vill komma till är att:

Nej vi är inte rika,har nästan inga rika kompisar heller!

Men med billiga medel och enkla tricks så har vi oftast mer stil än dom rika. Varför? Jo, för med en ganska billig lackfärg och en tub kromglans kan man få en rostig cross att skina som ny.

Mina ridstövlar för typ 50kr skiner numera som dyrt läder! För med en bortvimlad socke och bilglans har jag fått dom skina som solen själv!

Ridsport är en förbenat dyr sport! Det kan ta nått år innnan jag kan samla ihop till ett träns till Jocer.

Går ett träns sönder? Vaddå köpa nytt?! Ut i boa och leta åt nån läderrem eller nått gammalt träns man kan sno delar ifrån!

Jag lägger endast pengar på det mest nödvändigaste! Jag behöver igentligen snyggare ridvantar men fick gott lägga pengarna på en bättre grimma istället. Behöver nya ridbyxor men får nog lägga dom pengarna på ett passande schabrak som är bättre mot jocers rygg.

Inte ett skit matchar i jag och jocers outfit. Jo, viljan av stål och modet av helvetet själv. Personligen brukar jag rida i det varmaste, min utnötta rosa vinterjacka,röda ridvantar,svartridhjälm med en "Bad hair day" mössa inklämd under, mullvadsgråa täckbyxor,skoterskor och barbacka med ett (Till caities mardröm) totalt opassande träns med något så hemskt som brons färgade spännen och helt silvriga i bettet ;D Driver bara med dig nu caitie ok?


Men aldrig ska PENGAR få besegra mig!

 

Längatr till JUNI!!!!!!! Ni kanske har hört talas om backtävlingarna i hammarstrand? Ajja dit ska vi kanske!

Antar att det blir rockabilly på OKQ8 taket och mys :D Lät fjantigt det där men men! Herrå!

 
 
Manda

Manda

21 mars 2014 16:11

Det är inte utrustningen som gör teamet mellan häst och ryttare =) Kom ihåg det!

I min familj har vi aldrig saknat pengar så jag vet inte hur det är. Men inte skulle jag se ner på någon för de anses "fattigare" än mig. Tvärtom! Jag beundrar dem som verkligen värdesätter det dem har, känner alltför många som har attityden att allt går att ersätta. :/ Trist.
Av ett enda korn kan du så småningom odla en hel åker, det tar bara längre tid ;)

Jag säger det igen, du är fantastisk som kämpar så hårt! Och du kommer att lyckas!

http://GreatnessComesWithSUCCESS.bloggplatsen.se

Becca

21 mars 2014 23:16

Jag kommer ihåg det varenda gång jag sadlar manda.

Du är en av de bra rika människorna! Du är helt underbar...
Känslan när ens häst trycker nosen mot din kind och luktar nyfiket och lugnt på dig kan nog inte ersättas med några som helst pengar i världen.

Men det skulle nog aldrig synas på utsidan,för jag låter det inte synas.

Tänk på att det är ni som fått mig inspirerad att fortsätta.

 
Ingen bild

Manda

22 mars 2014 21:36

Tack =)

Åh det är helt underbart, den känslan och värmen. Inget klår det!

;) Låter bra det! Fina bilder i sista inlägget också! :) kramiz

Becca

22 mars 2014 22:50

Tack! Tänk vad en bra kamera kan göra! :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Becca - 30 januari 2015 19:50

Ja du, bloggen. Mycket har hänt sedan år 2012 (tror jag att det var..) men nu... går vi skillda vägar. Vet inte hur många gånger jag bara hammrat ner fingrarna ner i tangenterna med tårarna strömmandes ner för kinder. Jag vet inte heller hur många...

Av Becca - 29 januari 2015 21:31

Yes, hello. Please help me. Mina ridande vänner, nej men asså. *suck* Ni som verkligen rider hästar. Nivet, de som säger gnägg. ANYWAAAYS, barbacka sadlar /bomlösa sadlar i typ western stil. Vet ni vars man kan få tag i en sån? Typ 500kr... ? ...

Av Becca - 29 januari 2015 00:05

Du drömmer om kärlek, din dumma jävla idiot. Det kommer att komma, sure, men hen kommer inte komma flygandes i och med att du lämnat Villis. Det kommer att komma MÅNGA fler tårfyllda och kalla nätter där det finns absolut INGEN att krypa tätt inti...

Av Becca - 28 januari 2015 14:06

Rosor är röda, Violer är viol, Clara är sjuk, Jag är likaså. ...

Av Becca - 27 januari 2015 10:35


Din jävel, du är sjuk och jag är ensam. VÄNTA! JAG HAR DET HÄR!! Rosor är röda, Violer är viol, Du är sjuk, Världen är grå. I made a FUCKING POEM FOR YOU MY DEAR LADY!! Kram och krya på dig, din lilla svamp. ...

Becca

Hej och välkommen!

Lever i Norrland och har hästar som hobby!

Läs mer om mig i inläggen ;D

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vilket tema på nya headern?
 Hästar
 Romantik
 Lantligt
 "Djup"
 "Dikter"
 Poems ^^

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok!

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards